Alla inlägg under december 2010

Av Göran Lindqvist - 31 december 2010 16:54

  

Vad kan vara bättre än att fira nyårsafton med en underbar skidtur med inbyggd solnedgång! Perfekt preparerade skidspår, rätt valla, lagom kallt!


Gott Nytt År!

Av Göran Lindqvist - 30 december 2010 21:57

  

Nu när jag har en dansk adress så har jag anmält mig till en ny tjänst som danska posten har där man kan anmäla sig till vilken typ av reklam och varuprover som man vill ha. Skall bli spännande att se vad jag kommer att få! Kolla själv in www.spot.dk

Av Göran Lindqvist - 30 december 2010 09:24

 

Samma telefon olika marknader! Kollade in mobiltelefoner i danmark och sverige och visst var det en djungel i båda länderna, men i Danmark var bindningstiden generellt 6 månader, i Sverige 18-24 månader. En prisjämförelse på tex HTC wildfire tar telia i Sverige totalt 4272 kr binding 24 månader och telia i Danmark 3377 kr (sek) binding 6 månader.


Tuffare konkurrens i Danmark! 

Av Göran Lindqvist - 28 december 2010 23:28

 


Under de senaste dagarna har en hel del tankar varit kring praktiska ting som skall jag ta med mig mina langrenn skidor, rullskidor, cykel med mera. Kommer att köra bil till Köpenhamn så att man får med allt. Insåg sedan att om jag flyger hem en helg så kommer jag inte att ha någon bil i Stockholm, oops. Man blir snabbt en gäst i sin egen stad.

Av Göran Lindqvist - 24 december 2010 23:32


Önskar er alla en riktigt god jul, här är årets julbild som vi använde på vårt julkort som vi skickade till alla våra vänner och släktingar. Återigen blev det Postens riktiga vykort som fixade en snabb och enkel distribution, alla adresserna fanns kvar från förra året så det var bara att välja bild och skapa texten.


Bilden är från Tällberg, en underbar lördag i början av december.  

Av Göran Lindqvist - 22 december 2010 22:46

  

Av någon konstig anledning så blev julsnapen dansk Jubileums Akvavit från Aalborg och jag kunde inte säga nej till en liten gammel dansk. Prövade akvaviten till en prinskorv i kväll och det fungerade alldeles utmärkt!

Av Göran Lindqvist - 22 december 2010 06:43

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-35790708:de-åbner-din-post-på-jagt-efter-spor.html


Vill ni träffa min danska chef Kent, gå in på ovan länk och titta på filmerna i artikeln. Post Danmark gör allt detektivarbete med post och paket. Här nedan lite fakta om julkort i Danmark.


Sådan har vi det med at sende og modtage julekort:

  • 76 procent regner med at modtage julehilsner fra familie og venner i år.
  • 68 procent regner selv med at sende julehilsner i år.
  • Der er altså flere, som regner med at modtage julehilsner end der forventer at sende - så der er god grund til at komme i gang med julehilsnerne, hvis der ikke er alt for mange, som skal blive skuffede.
  • 68 procent mener, at det hører sig julen til at modtage julekort med posten.
  • 63 procent skriver julekort i hånden - 16 procent på computer.
  • 70 procent skriver julekort for at vise modtageren, at de tænker på ham/hende.
  • 37 procent fordi det glæder dem at glæde andre.
  • 85 procent mener, at julekortet med posten er mest personligt og hyggeligt at modtage.
Av Göran Lindqvist - 19 december 2010 16:31


  

Snön vräker ner i Sverige och bilarna flyger och far, började undra hur det såg ut i Danmark, hittade denna härliga bild från någonstans i Danmark. Hittade även en bra länk för att kolla trafiken, www.trafikken.dk.




Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vilka matbutiker har jag handlar i?
 Rema 1000
 Irma
 Netto
 Fakta
 Superbrugsen
 Fotex
 Kvickly
 Lidl
 Bordershop
 ?

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards