Direktlänk till inlägg 17 juni 2011

Självbetjäning - vad händer då?

Av Göran Lindqvist - 17 juni 2011 23:15

Gör det själv, slipp köer - känner ni igen detta? Gäller både i Sverige och Danmark, men idag på Kastrup blev det 25 minuters kö för att droppa sitt bagage som man själv hade checkat in och satt på "remsan". Vilken tur att min flight var försenad en halvtimme, annars hade jag missat planet. Det var dessutom en halvtimmes kö i säkerhetskontrollen, alla skulle antingen åka hem inför helgen eller så började man sin semester.


Tror att jag har varit lite "gnällig" denna vecka på flera olika verksamheter, vi får väl se hur nästa vecka blir.

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Göran Lindqvist - 11 juli 2011 22:44

   Startade med att lämna in mitt paket på posten med alla saker som inte fick plats i ryggsäcken och vi hade en diskussion om vem som skulle komma fram först (det blev paketet, med 4 timmar)   Cyklade standvägen och tog färjan över till helsin...

Av Göran Lindqvist - 11 juli 2011 08:25

   Så var det dags att summera sista veckan i Danmark och det blev precis som det brukar, plötsligt skall man göra allt som man inte hunnit med under 6 månader. Sitta med en öl och titta ut över båttrafiken och sommarmänniskorna som passerade... ...

Av Göran Lindqvist - 29 juni 2011 09:09

Sista veckan i danmark och jag har lämnat datorn hemma i sverige. Onödig vikt i ryggsäcken när jag skall cykla hem. Blir nog en liten reserapport pa bloggen när jag kommit fram. Det blir Facebook som får ta över ett tag. Det ar lättare nar man bara h...

Av Göran Lindqvist - 24 juni 2011 17:34

Hurra! Det blev inget regn i Östanhol i Dalarna, även i år fick jag möjlighet att vara en av de "starka" karlarna som fick resa majstången. Tur att man hade fått en stadig lunch med sill, lax, köttbullar och lämpligt dricka! Eftersom jag fixat mit...

Av Göran Lindqvist - 20 juni 2011 18:54

En kontinental känsla är att många livsmedelsbutiker har grönsaker och frukt utanför butikerna, här min lokala irma (som jag har handlat mest på). Enda platsen i Sverige där vi ser grönsakerna ute är på marknader och tex hötorget i Stockholm. Känn...

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vilka matbutiker har jag handlar i?
 Rema 1000
 Irma
 Netto
 Fakta
 Superbrugsen
 Fotex
 Kvickly
 Lidl
 Bordershop
 ?

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards